Vad jag äter på en hel dag

Min kost

Det är många som frågar mig om min kost och vad jag äter under en hel dag. Det kan variera från dag till dag hur många kcal och vad jag äter då jag inte räknar mitt intag, men jag har några riktlinjer som jag följer när jag lägger upp min kost för en dag. Så här brukar det se ut.

  1. Frukost: Smoothie som innehåller 1 banan, 40g fiberhavregryn, 50g blåbär, 30g proteinpulver med vaniljsmak, 1 dl kallt vatten och 3 msk naturell kvark. Jag dricker även en BCAA drink och tar en multivitamin, omega3, d-vitamin och b-vitamin.
  2. Mellis: Kasseinpudding och bär.
  3. Lunch: Kycklingbröst, haricots och ris.
  4. Mellis: 3 riskakor och en 20g mandlar.
  5. Under träningen: BCAA drink.
  6. Efter träningen: Proteinshake på 30g protein.
  7. Middag: Kycklingbröst, potatis och en sallad.
  8. Kvällis: Kassein shake och 2 ZMA tabletter.

 

Riktlinjer

För att göra det så enkelt som möjligt att hålla kosten och inte känna press och stress över att den ska vägas och vara på ett exakt kcal intag så använder jag mig av riktlinjer. Det är inte viktigt att varje dag få i sig samma kcal intag, alla dagar ser olika ut och ibland behöver man mer eller mindre energi och utifrån den känslan äter jag. Ska jag ha ett tungt benpass så laddar jag upp mer mer kolhydrater än om jag skulle ha vilodag då jag kanske äter mindre kolhydrater.

Vad jag undviker

  • Halvfabrikat
  • Gluten
  • Onödiga mängder socker